Εμπορικός στόλος Παξών το έτος 1764

Συγκεντρωτικά έχουμε στους Παξούς το 1764, σκάφη 40, 737 χιλ. τονάζ και πάνω από 170 ναύτες.

Η απογραφή του Σαλβατώρ το 1885, μας δίνει συνολικά. Ναυτικοί 328, οι οποίοι σχεδόν στο σύνολό τους εργάζονται με μερίδιο. 37 Κοκορέλλες, κομψά και ταχύπλοα σκάφη από 4-23 τόνους. 2 τραμπάκουλα, 6 και 11 τόνων αντίστοιχα. Μια γαϊτα των 2 τόνων. Άκομψα αλλά επιδέξια σκάφη με ένα ιστό.

7 Γαΐτες στους Αντιπάξους των δύο τόνων η κάθε μία. 7 τράτες, αλιευτικά των δύο τόνων και τρία μικρά του ενός τόνου. Υπάρχουν επίσης 7 ναυπηγοί μικρών σκαφών και ανάλογος αριθμός καλαφάτιδων και μερικοί ειδικοί στο παλάμισμα.

Με την ανακάλυψη του ατμού (βαπόρ) κατασκευάστηκε και το πρώτο ατμόπλοιο το 1807 από τον Φούλτων. Είχε δύο μεγάλες ρόδες φτερωτές στα πλάγια του πλοίου. Λίγο αργότερα το 1836 ο άγγλος Σμιθ και ο αμερικανός Έρικσον, ο καθένας χωριστά εφεύρουν τον έλικα, επανάσταση στην προώθηση των πλοίων.

Το 1857 στην Αγγλία κατασκευάζεται ένα ατμόπλοιο ο Μέγας Ανατολικός με μάκρος 205 μ. και εκτόπισμα 27.384 τόνων. Ο ναυτικός κόσμος της Ελλάδας το 1856 απέκτησε τρία επιβατικά ατμόπλοια. Βασίλισσα της Ελλάδας, το Ύδρα και το Πανελλήνιον με βάση τη Σύρο, που ήταν τότε ναυτιλιακό κέντρο. Έτσι, από το πρώτο ελληνικό μυθικό καράβι την Αργώ, τις νήες του Ομήρου και τα ξύλινα τείχη, φθάσαμε σήμερα στα πιο σύγχρονα ταχυκίνητα και καλοτάξιδα υπερωκεάνια, τα μεγάλα πετρελαιοφόρα, τα φονικά αεροπλανοφόρα και τα ατμοκίνητα υποβρύχια. Δείτε τώρα την θαυμάσια ναυτική απογραφή:

1764 ημέρα 7 Σεπτεμβρίου μηνός εις το κάγγελο εμού νοταρίου παρόν σιόρ Καπιτάν Μήχος Μουρήκης, μου επρόσφερε τες κάτωθεν Νότες τον βαρκόν δια να ριγιστράρω κι ηνφηλτζάρω αυτή εις το παρόν μου πρωτόκολο ος αυτές περιέχουν και τούτο κατά την πρόσκηνημένην της γραφήν οπού έλαβε από του εξοχοτάτου αφεντός πρεβεδούρου Πηέρου Μπάλμπη προβλεπτή κι καπινάνιου Κοριφόν εις την πρότην του παρόντος και ούτος βαιβαιώνι. Εξακολουθάει το ριγίστρο κάτοθεν.

Πόστο Λάκκας

1) Ανδρίας Νταλιέτος έχι μιά βάρκα ασηκόνι χιλ. 10, έχι σηντρόφους, Στάθη Νταλιέτο, Σταματαίλο Γραμματικό, Στέλιο Γραμματικό, Αναστάση Απέργη. 2)Έχι ο Χριστόδουλος Νταλιέτος ένα καίκι, ασηκόνι χιλ. 7, έχι συντρόφους, Νικολό Νταλιέτο, Αναστάση Γραμματικό, Μεταξά Νταλιέτο. 3) Δημάκης Απέργης έχι ένα καίκι ασικόνη χιλ. 6, έχι συντρόφους Νικολέτο Απέργη, Σταματαίλο Απέργη, Σταματαίλο Αργυρό. 4)Έχι ο Πέτρος Μάστορας ένα καίκι ασικόνι χιλ. 6 έχη σηντρόφους Γιαννάκη Γραμματικό, Σταματαίλο Μάστορα, Πιέρο Αντόνιο Μάστορα. 5)Κονσταντής Αργυρός έχι ένα καίκι ασικόνι χιλ. 5, έχη σηντρόφους, Γιοργάκη Μάστορα, Αναστάσι Αργιρό. 6)Έχι ο Χρίστος Απέργης ένα καίκι ασικόνι χιλ. 5, έχι σηντρόφους Σταματαίλο Απέργη, Αναστάση Απέργη. 7)Έχι ο Γιοργάκις Πέτρος ένα καίκι ασικόνι χιλ. 4, έχη σηντρόφους το Στάθη Πέτρο και Πιέρο Βασιλά. 8) Έχι Αντόνης Μάστορας ένα καίκι ασικόνι χιλ. 4, έχι σηντρόφους Στάθη Μάστορα, Πιέρο Πέτρο.

Πόστο Λογγό

1) Διμήτρης Ανεμογιάννης του ποτέ Μήχου, έχι μηά βάρκα ασηκόνι ιντζίρκα (περίπου) χιλ. 40, έχι σηντρόφους Νικολό Ζέρνο, Ιωάννη Ανεμογιάννη, Αναστάσι Μάστορα, Χριστόδουλο Ανεμογιάννη, Ανδρέα Ντέντια, Θεοδορί Πέτρο, Μήχο Ανεμογιάννη.

2) Χαρίτος Ανεμογιάννης καραβοκύρης έχι μήα βάρκα ασικόνι ιντζίρκα χιλ. 30, σηντρόφους Γιαννάκις Μάστορας, Γιοργάκις Ντέντια, Γιαννάκη Ανεμογιάννη, Δημήτρι Ντέντια, Στάθη Ανεμογιάννη, Αναστάση Κάνκα.

3) Χριστόδουλος Ανεμογιάννης καραβοκήρης έχι μηα βάρκα ασικόνι ινζίρκα χιλ. 9, σηντρόφους, Στάθη Μάστορα, Σπύρο Ανεμογιάννη, Θεοδωρή Ανεμογιάννη.

4) Νικολέτος Ανεμογιάννης καραβοκήρης έχι ένα καίκι ασικόνι χιλ. 8, έχι σηντρόφους, Κουμή Ζέρνο, Στάθη Ανεμογιάννη, Σταματαίλο Ανεμογιάννη.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s